Zásadní know-how pro HR manažery, HR specialisty, personalisty a pracovníky personálních agentur

Jak využívat psychotesty pro výběr a rozvoj zaměstnanců PROFESIONÁLNĚ

Vybíráte nové členy svého týmu?

Jste poradci při výběru do týmů ve Vaší firmě?

Konzultujete kariérový rozvoj zaměstnanců, jejich vzdělávání a trainee programy?

Ať už pracujete na výkonnosti vlastního týmu nebo rozvíjíte svoji roli strategických partnerů managementu pro HR, připravili jsme pro Vás kurzy, které Vám v tom pomohou. 

 

Potřebujete vybrat a udržet si opravdu kvalifikované lidi? Chcete zjistit, zda nevyhazujete peníze za zbytečně drahé testy? A rádi byste používali testy tak, aby to vůbec k něčemu bylo?

  

Pak je kurz určen právě Vám. Stejně tak se Vám bude hodit, pokud:

  • Si nejste jistí tím, který diagnostický nástroj pro výběr či rozvoj zaměstnanců použít. Na trhu je toho příliš, a nechcete zbytečně utrácet.
  • Chcete používat profesionální psychotesty, a nikoliv předražené dotazníčky s pochybnými výsledky.
  • Chcete z jednoho testu „vyždímat“ co nejvíce (třeba ho použít pro výběr zaměstnance, i jeho následné zapojení do týmu a tvorbu rozvojového plánu)Výběr na základě pohovoru je náhoda.
  • Potřebujete svému šéfovi obhájit náklady na diagnostiku.
  • Zajímá Vás, zda někdy není používání testů zbytečné.
  • Nemůžete si dovolit platit za drahé testy jen pro dobrý pocit, že je používáte.
  • Frustruje Vás neporozumění a nedostatek uznání od Vašich nadřízených, kteří mají pocit, že na lidi stačí mít „čuch“.

 

Díky kurzu získáte přehlednou orientaci na trhu s testy a naučíte se je používat tak, aby Vám za rozumnou cenu poskytly informace, které opravdu potřebujete.

 

Popis kurzu

Cílem kurzu je podpořit specialisty v praxi při efektivním uplatnění psychodiagnostických metod v procesu výběrového řízení i v oblasti rozvoje zaměstnanců.

V současné době je na českém trhu dostupné značné množství psychotestů pro výběr i rozvoj zaměstnanců. Některé výstupy testů mají spolehlivost vysokou, jiné žádnou.

Navíc se silné stránky spolehlivých metod mohou projevit jen při správném uplatnění u výběrových řízení na pozice, ke kterým mají tyto metody vztah.

Při výběru metod v praxi bohužel často hraje větší roli marketing vydavatele metody, než charakteristiky samotného psychotestu. V tomto kurzu je to však jinak!

Na kurzu zjistíte a vyzkoušíte si:Psychotesty
  • Jak a podle čeho metody vybrat
  • Jak testy správně použít při výběru a naopak v procesu rozvoje
  • Jak lze měřit přínos psychodiagnostiky s ohledem na její náklady
  • Kdy má smysl testy použít a kdy naopak ne
  • Jak vybrat a použít testové metody, které pomohou nejen při aktuálním rozhodnutí, ale i při každodenní práci leaderů s novými členy týmu
  • Kdo může jaký test použít a jak se k němu dostat
  • Co je dnes v České republice k dispozici a jak se na českém trhu vyhnout nespolehlivým metodám
  • Jak při posuzování externích i interních uchazečů přinést organizaci maximální užitek za přijatelných nákladů
  • Jak předpovědět přidanou hodnotu člověka pro aktuálně obsazovanou pozici i potenciální pozice v budoucnu
  • Jak použít on-line diagnostiku
  • Jak čelit nedostatkům psychotestů

Obdržíte přehled více jak 50 metod dostupných na českém trhu. Ten Vám umožní snadno si vybrat metodu dle účelu, formy, času i způsobu administrace.Přehled psychodiagnostických metod pro výběr a rozvoj zaměstnanců

Poskytne Vám tak orientaci na trhu a seznámí Vás s alternativami k metodám, které jste dosud používali. U jednotlivých metod je v přehledu vždy uvedeno:
  • na co je metoda zaměřená,
  • jak dlouho se administruje,
  • co je jejím obsahem,
  • jaké výstupy nabízí,
  • jaká je její reliabilita a validita
  • a kde je možné metodu získat.

Základní struktura kurzu:
I.Blok         Úvod do kritérií úspěchu a jejich prediktorů   
II.Blok        Testová diagnostika   
         a. Pro výběr  
         b. Pro rozvoj  
III.Blok       Dobrá praxe testování  
IV. Blok       Případová studie   

Umět to s psychotesty se Vaší organizaci určitě vyplatí. Různé výzkumy prokázaly finanční návratnost používaní vhodných diagnostických metod.

Například obrat z prodeje u obchodních zástupců velké farmaceutické společnosti, kteří splnili definovaný profil měřený prostřednictvím testových metod, byl o více než 100 % vyšší! (Hogan Assessment Systems Inc.). Další příklad měřitelných přínosů efektivního používání psychodiagnostiky viz tabulka.

Přínosy psychotestů

Lektor

Seitl 15  small

Kurzem Vás provede psycholog práce a organizace PhDr. Martin Seitl, Ph.D., odborník na diagnostiku, který má více než 10ti leté zkušenosti v oblasti HR na různých pozicích.

PhDr. Martin Seitl, Ph.D. je jedním z předních odborníků na testovou diagnostiku pro výběr a rozvoj zaměstnanců v ČR. Působí na Katedře psychologie FF Univerzity Palackého v Olomouci, kde vyučuje výběr zaměstnanců, manažerskou psychologii a firemní kulturu.  Věnuje se také soukromé poradenské praxi pro firmy a organizace v oblasti výběru zaměstnanců a rozvoje jednotlivců, týmů i organizací. Těží zde ze zkušeností, které získal v praxi od roku 2007 při výběru zaměstnanců a zavádění nových HR procesů v mezinárodní výrobní společnosti. Je autorem tří monografií (mimo jiné Testové psychodiagnostické metody pro výběr zaměstnanců, 2015) a několika desítek článků a kapitol v knihách. Více informací o lektorovi.


Přidaná hodnota

Díky kurzu:
  • se budete orientovat na současném trhu s psychotesty v ČR
  • budete umět vybrat vhodné metody a zařadit je do procesu výběru i rozvoje zaměstnanců
  • budete obeznámeni s riziky uplatnění metod, stejně jako s kvalifikací, která je pro uplatnění různých metod nutná

Navíc ke kurzu získáte:

Publikaci Testové psychodiagnostické metody pro výběr zaměstnancůTestove psychodiagnosticke metody pro vyber zamestnancu titulka
Autorem 135 stránkové knihy vydané v roce 2015 je PhDr. Martin Seitl, Ph.D..
Recenze: Knihu doporučuji k přečtení. … Za významnou cílovou skupinu publikace považuji personalisty a lidi pracující v odděleních lidských zdrojů organizací. Ti se často účastní výběrových řízení rozhodujících o tom, kdo a jakými metodami bude vybírat nové zaměstnance nebo rozhodovat o rozvoji či povyšování. Tito lidé zatím neměli příliš možností, jak se seznámit s požadavky na kvalitní diagnostickou metodu. Publikace čtenáře seznámí s pravidly pro využívání diagnostických metod, s faktory, podle kterých lze poznat kvalitní metodu, s etickými aspekty diagnostiky. Ing. Mgr. Jakub Procházka, Ph.D. Katedra psychologie FSS MU
 
Diagram dobré praxe testové diagnostiky ve výběru a rozvoji zaměstnanců
Díky němu budete mít ty nejzásadnější informace z kurzu vždy snadno a rychle po ruce.
 
Slevu 30 % na účast dalšího kolegy z Vaší organizace
Pokud Vás přijde z Vaší společnosti víc, vyjde Vás to levněji. Pozn. Nelze kombinovat s akční nabídkou, bude zvolena pro Vás výhodnější varianta.
 

Cenakurz psychotesty kolik stoji nespravny vyber

3800,- Kč

Přihlášením na kurz nic neriskujete. Pokud se z jakéhokoliv důvodu nebudete moci účastnit a dáte nám to vědět 10 dní před začátkem kurzu, Vaše peníze Vám bez jakýchkoliv průtahů vrátíme zpět. Pokud zjistíte, že se nemůžete zúčastnit na poslední chvíli a napíšete nám to, o své peníze nepřijdete! Můžete za sebe poslat náhradníka. Nebo se kurzu zúčastníte v náhradním termínu, případně zaplacené kurzovné využijete na náš jiný kurz. (Více viz naše Obchodní podmínky)

 

 

Termín

Aktuálně není určen konkrétní termín realizace kurzu.

Jeho otevření čeká na dostatečný počet vážných zájemců.

V případě, že máte o kurz zájem, přihlaste se předběžně prostřednictvím formuláře níže. 

O otevření kurzu a konkrétním termínu bychom Vás pak informovali.

Délka kurzu: 7h

 

Místo

Olomouc

 

Určeno pro

Kurz je určen HR manažerům, HR specialistům náboru a výběru, personalistům a specialistům personálních agentur.

Kurz pro Vás není vhodný, pokud si myslíte, že jen z krátkého rozhovoru poznáte, jaký je druhý člověk. Také není vhodný pro astrology a numerology ;-).

 

Způsob přihlášení

V případě, že chcete využít akční slevy, uveďte prosím do poznámky, že si objednáváte i kurz Jak INTERPRETOVAT výsledky psychotestů při výběru a rozvoji pracovníků.

V případě překročení kapacity kurzu je rozhodující datum podání přihlášky.

 

Účastník kurzu

Pole označená (*) jsou povinná.

Fakturační údaje

Pole označená (*) jsou povinná.